Nieuwsbrief

Dinsdag 25 februari 2025

 

MR verkiezingen oudergeleding

De ouders van de medezeggenschapsraad (MR) hebben er bijna 3 jaar op zitten. Dit betekent dat er verkiezingen moeten komen. In deze brief leest u meer over de verkiezingen. U leest hierin ook hoe u zich kandidaat kunt stellen. 

Vanwege het aantal leerlingen op de Markesteen, hebben we na een proefperiode besloten dat de MR vanaf schooljaar 2025-2026 uit 3 ouders en 3 personeelsleden zal bestaan. Daarom zijn er nu drie (nieuwe) ouders nodig. 

Om ervoor te zorgen dat de MR goed blijft functioneren, laten we één ouder na twee jaar aftreden. Deze mag zich gelijk weer kandidaat stellen bij de verkiezingen van dat jaar. Daarna blijft de termijn voor elk ouder-lid drie jaar. Zo blijft er altijd minstens één ouder in de MR zitten. De nummer 3 op basis van stemmen bij de komende verkiezingen, zal voor deze termijn van 2 jaar aangesteld worden.  

Er zijn alleen verkiezingen voor de ouderleden, het personeel kiest zelf hun MR-leden. 

Wilt u meer weten over de MR? Kijk op de website van De Markesteen onder "Medezeggenschap en inspraak", of neem contact op met een van de leden van de verkiezingscommissie: 

  • Evert Jan Bagerman 
  • Ellen Brand 

Het e-mailadres van de MR is: mr-markesteen@ooz.nl 

 

 MR vergadering bijwonen?  

U kunt de MR vergadering bijwonen op woensdag 2 april om 19.30 uur op de Markesteen. Meld u hiervoor aan via mr-markesteen@ooz.nl

 

 Over de MR  

De MR vergadert ongeveer elke zes weken. De directie is erbij in het eerste deel van de vergadering. We bespreken onderwerpen zoals: 

  • Tussenschoolse opvang (TSO) 
  • Indeling van de klassen 
  • Huiswerk 
  • Schooljaarplan 
  • Ondersteuningsplan 
  • Onderwerpen als rekenen, lezen en maatwerk 

 

Huidige samenstelling van de MR  

De MR bestaat momenteel uit 4 ouders en 4 personeelsleden. De directeur is adviseur, maar heeft geen stemrecht.  

De ouders zijn: 

  • Evert Jan Bagerman (niet herkiesbaar) 
  • Ellen Brand (niet herkiesbaar) 
  • Karin Visser (herkiesbaar) 
  • Jessica Vogelzang (herkiesbaar) 

De personeelsleden zijn: 

  • Regina Frederiks 
  • Renee van Rijswijk 
  • Julia van der Schoor 
  • Roelien Zijlma 

 

Vanaf schooljaar 2025-2026 bestaat de MR uit 3 ouders en 3 personeelsleden.

 

Geïnteresseerd in de MR?  

Als u zich wilt kandidaat stellen, stuur dan een e-mail naar mr-markesteen@ooz.nl. U krijgt een bevestiging van uw aanmelding. 

Let op: De kandidaatstelling moet uiterlijk donderdag 10 april 2025 om 12.00 uur binnen zijn! 

Als meer dan 3 ouders zich kandidaat stellen, wordt er na 10 april een verkiezing gehouden. U moet bij uw kandidaatstelling ook uw motivatie en een foto meesturen, die gebruikt worden als er verkiezingen zijn. 

 

Voorbeeld kandidaatstelling: 

Naam: 
Ouder van: 
Ik stel me kandidaat voor de MR omdat ik graag actief wil meedenken over het schoolleven van mijn kinderen. Ik vind het belangrijk dat ouders een bijdrage leveren aan de kwaliteit van De Markesteen. Ik werk als consulent bij een welzijnsorganisatie en ben gewend om beleid te vertalen van theorie naar praktijk. Mijn kernkwaliteiten zijn creatief, direct en respectvol. 

 

Verkiezingsprocedure MR: 

25 februari 2025: U ontvangt deze eerste informatie met de oproep tot kandidaatstelling. Uw aanmelding moet uiterlijk donderdag 10 april om 12.00 uur binnen zijn. 

2 april 2025: U kunt de MR vergadering bijwonen van 19.30 tot 20.00 uur. Meld u aan voor 26 maart via mr-markesteen@ooz.nl

Week 16 (14-18 april): De verkiezingscommissie stelt de kandidatenlijst vast. Als er 3 kandidaten zijn, worden er geen verkiezingen gehouden. Bij 4 of meer kandidaten, volgt een verkiezing. U wordt hierover geïnformeerd. 

6 mei 2025: De tweede verkiezingsinformatie wordt gestuurd met de kandidatenlijst, presentaties en eventueel een stemprocedure. 

7 mei t/m 14 mei: Als er verkiezingen zijn, kunnen ouders elektronisch stemmen via een stembiljet. Meer informatie volgt in de tweede verkiezingsinformatie. 

Na 14 mei: De stemmen worden geteld en de uitslag wordt bekendgemaakt. 

Week 28 (7-11 juli): Overdracht van de MR-leden. 

Vragenlijst ouders

Jaarlijks delen we een vragenlijst met ouders waarin gevraagd wordt naar uw ervaringen met de school. Het gaat dan met name ook over de ervaren tevredenheid en veiligheid m.b.t. de school. Ik zal deze vragenlijst binnenkort met u delen via mail en Parro. Graag uw reactie zodat we een zo betrouwbaar mogelijk beeld krijgen in de uitkomsten. Alvast hartelijk bedankt!

Informatie over project Azië

Ook dit jaar is er weer een schoolbreed project. Alle groepen gaan werken over een land in Azië, welk land dat wordt houden we nog even geheim. Aan de hand van een mysteriebox gevuld met voorwerpen gaan de kinderen raden over welk land zij gaan werken.

Het project loopt dit jaar van maandag 24 maart tot en met vrijdag 11 april. We willen met dit project leerlingen inspireren om verschillende culturen te verkennen. Het doel is dat kinderen niet alleen kennis opdoen over landen en hun tradities, maar zich ook verdiepen in hoe mensen leven, denken, en handelen in andere delen van de wereld. Door deze vakoverstijgende aanpak leren leerlingen over geschiedenis, geografie, cultuur terwijl ze tegelijkertijd empathie en begrip voor andere culturen ontwikkelen. Dit sluit aan bij persoonsvorming: open staan voor andere perspectieven, wat bijdraagt aan hun ontwikkeling. Dit project biedt ruimte voor creativiteit, samenwerken en ontdekken, met een duidelijke link naar de leefwereld van kinderen en de samenleving waarin zij opgroeien. 

De afsluiting van ons project over Azië vindt plaats op vrijdag 11 april van 10:30 tot 12:30. Er wordt een tentoonstelling georganiseerd waarbij iedere groep zijn lokaal inricht volgens het thema van hun land. De leerlingen worden actief betrokken bij het presenteren van wat ze hebben geleerd.

Ouders zijn welkom om de tentoonstelling te bezoeken op vrijdag 11 april van 12:00 tot 12:30.  

Even voorstellen…

 

Mijn naam is Zalika Witteveen, ik ben 19 jaar en woon in Hattem.

Mijn hobby’s zijn schilderen, knutselen, met vrienden afspreken en formule 1 te kijken.

Ik zal dit jaar stagelopen op de maandag, dinsdag en vrijdag in groep 4.

 

Vakantierooster 2025-2026, volgend schooljaar dus!

Hierbij deel ik alvast met u het vakantierooster voor volgend schooljaar.

Het is alleen nog maar een overzicht van de vakanties en dus niet van extra vrije dagen zoals margedagen!

Mogelijk vindt u het fijn om alvast op de hoogte te zijn voor vroege vakantieplanningen.              

 

 Maandag 20 t/m vrijdag 24 oktober 2025    Herfstvakantie
 Maandag 22 december 2025 t/m vrijdag 2 januari 2026  Kerstvakantie
 Maandag 23 februari 2026 t/m 27 februari 2026  Voorjaarsvakantie
 Maandag 20 april t/m 1 mei 2026  Meivakantie
 14 en 15 mei 2026  Hemelvaart
 25 mei 2026  Pinksteren
 Maandag 6 juli t/m zondag 16 augustus 2026  Zomervakantie

 

Activiteit Travers, morgen!

Afstudeeronderzoek collega Partou

  

Beste ouders/verzorgers,

Zou u mij kunnen helpen? Sommigen van jullie zullen mij kennen vanwege mijn werkzaamheden op de Ark en/of op de BSO, maar ook volg ik bij Windesheim nog de studie Sportkunde. Ik zit in de laatste fase van mijn opleiding, waarbij een onderzoek moet worden uitvoert. Mijn onderzoek gaat over de mogelijkheden van een Sport BSO in Zwolle-Zuid, is in opdracht van Partou. Graag wil ik u vragen, ook al bent u (nog) geen klant van een BSO van Partou, de vragenlijst wel in te vullen.

Waarom dit onderzoek?

Er ontstaan steeds meer Sport BSO locaties in het land, Partou wil graag onderzoeken of dat ook hier in de wijk van toepassing is. Via deze weg willen wij graag uw input vragen, zodat wij meer inzicht krijgen of er bij ouders en kinderen een behoefte is voor een sport BSO en of jullie bereid zijn naar een andere locatie te reizen voor dit aanbod.

Wat is een sport BSO?

Een sport BSO biedt in de basis hetzelfde aan als een normale BSO. Kinderen komen naar de BSO, eten en drinken, spelen, tekenen, knutselen en bouwen en ga zo maar door. Echter wordt er bij de sport BSO ook elke dag een sportmoment georganiseerd waar kinderen aan mee doen. Veel verschillende sporten en spelletjes komen aan bod, ook zullen de kinderen hierdoor veel buiten zijn.

Het invullen van de vragenlijst kan via deze link of de QR-code op de afbeelding: https://forms.office.com/e/sYH89BNE66?origin=lprLink 

Heeft u vragen met betrekking op het onderzoek, kunt u altijd contact met mij opnemen via: marjonhennink@cs.com

Alvast heel erg bedankt voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,Marjon Hennink

Reminder: TSO begeleiding

Tijdens de middagpauze gaan de kinderen in 2 bouwen buiten spelen.

De groepen 1 t/m 4 van 12.00 tot 12.30 uur, de groepen 5 t/m 8 van 12.30 tot 13.00 uur.

Het gaat dus om ruim 1 uur, incl. voorbereiding en afronding.

Tijdens het buitenspelen worden de kinderen begeleid door een team met daarin 1 of meer collega’s van school, een pedagogisch medewerker en vrijwilligers.

We zoeken nog vrijwilligers (je ontvangt een vrijwilligersvergoeding) die het leuk zouden vinden om te begeleiden en toezicht te houden tijdens de TSO.

We vinden het vanzelfsprekend belangrijk dat je het leuk vindt om met kinderen om te gaan, het liefst ervaring met het omgaan met groepen kinderen.

De TSO is op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.

Het gaat om 1 of meer vaste dagen in de week.

Als je ingezet gaat worden als vrijwilliger vragen we om een VOG (deze wordt vergoed).

Heb je interesse dan hoor ik het graag dan kunnen we met elkaar in gesprek.

Groet, Jorien Griffioen

Agenda 

Woensdag 26 februari

Kennismakingsochtend nieuwe leerlingen

Maandag 3 maart t/m vrijdag 7 maart

Ontwikkelgesprekken groep 1 t/m 7, groep 4 heeft eigen afspraken op een ander moment

Maandag 10 maart

Nieuwe nieuwsbrief

Wij zijn onderdeel van

Zoeken Sitemap